Couple in Love

VERLOVING

Huwelijk of Verloving?

Het kerkelijke huwelijk kan je beschouwen als een keuze die je samen neemt na rijp beraad. Deze levenslange verbintenis ga je niet aan om daarmee stabiliteit in je relatie op te bouwen, maar veeleer als bekroning van de stabiliteit die je samen reeds hebt opgebouwd.

Maar is er dan geen mogelijkheid om elkaars liefde te vieren zonder meteen kerkelijk te huwen?

PXL_20210618_151317202.jpg

VIER DE LIEFDE

Jazeker. Gelukkig kan je de liefdeskeuze voor elkaar kracht bijzetten met een mooi verzorgde viering in onze kerk met enkele familieleden en vrienden. Dit is een verlovingsviering waarbij de warme verbondenheid en vrije overgave met elkaar wordt gevierd.

De verloving kijkt vooruit naar een kerkelijk huwelijk dat later kan volgen van zodra jullie samen voldoende zekerheid en vertrouwen hebben opgebouwd.

IMG_20191228_170748.jpg

DRIE INTENTIES

Een christelijke verloving ga je aan met drie intenties:

Liefde je schenkt jezelf van harte aan de ander

Ruimte je legt geen beslag op de ander en leert samen te leven

Nieuwsgierigheid je verkent wat jullie verbindt en wat complementair is

Als dit overeenstemt met jullie verlangens, dan kan je een verloving aangaan te midden van de geloofsgemeenschap! Verloofde koppels kunnen alvast de steun genieten van een geloofsgemeenschap die jullie graag in goede vriendschap zal aanmoedigen.

STAPPEN TER VOORBEREIDING

Bepaal de gewenste datum en vul de onderstaande verlovingsaanvraag in. Wij bevestigen dan via sms of e-mail.

• Diaken Rob is beschikbaar voor een of meerdere ontspannen gesprekken. Je kan bij hem terecht met al je vragen.

• Diaken Rob bezorgt een verloop dat we samen verfijnen om er een persoonlijke viering van te maken. Verlovingsvieringen worden steeds in de Mijlstraatkerk gevierd in onze mooie Open Kamer die zich daar perfect toe leent.

• Sluit in de voorgaande maanden aan bij onze geloofsgemeenschap en voel de steun en vriendschap die dit geeft.

Verlovingsaanvraag