received_557319102167666.jpeg

HUWELIJK

Verbonden in het grote mysterie

Het kerkelijke huwelijk is een levenslange verbintenis die je samen aangaat na rijp beraad.

Het is een mooie viering waarmee je getuigt dat je samen voldoende stabiliteit en vertrouwen hebt opgebouwd om de rest van je leven samen door te brengen.

Voor sommigen breekt dit moment aan wanneer je reeds jaren samen het leven deelt. Voor anderen omdat er nu eindelijk ruimte is voor een gezin met kinderen. Of voor anderen die tegenover de kinderen die ze reeds hebben, willen getuigen dat ze als ouders en als gezin voor altijd bij elkaar horen.

Een huwelijksviering is niet enkel een getuigenis tegenover familie en vrienden. Het is ook een verbond dat je aangaat. Het christelijke huwelijk is daardoor een sacrament.

IMG_20191026_121456.jpg
Image by Brandon Cormier

Voor de meer jonge relatie hebben wij een bijzonder alternatief. Je kan kiezen voor een verlovingsviering waarmee je in de kerk mooi en gericht kan getuigen van de liefde die je hebt voor elkaar.

rob wedding.jpg

EEN SACRAMENT

Wie huwt, neemt samen plaats in het centrum van een groot mysterie. Want christelijk huwen als man en vrouw, dat doe je in God. God zelf is dit mysterie.

Wie huwt, laat zich raken door de stralen van dit mysterie. Bij het uitspreken van de huwelijkstrouw doe je dit in de kracht van Gods Geest. Op dat moment in de viering schenk je elkaar het huwelijkssacrament.

huwelijk joachim marilyne.jpg

DRIE INTENTIES

Een christelijk huwelijk ga je aan met drie intenties:

Vrijheid je schenkt jezelf vrijwillig aan de ander

Liefde en trouw je hebt alles over voor elkaar en voor altijd

Openheid op, of de zorg voor kinderen je leeft niet enkel voor jullie beiden

Als dit overeenstemt met jullie verlangens, dan kan je trouwen te midden van de geloofsgemeenschap! Wij zullen jullie graag met onze beste wensen omringen.

PXL_20230819_110315869-EDIT.jpg

STAPPEN TER VOORBEREIDING

Bepaal de gewenste datum en vul de onderstaande huwelijksaanvraag in. Wij bevestigen dan via sms of e-mail.

• De diaken of de priester is beschikbaar voor een of meerdere ontspannen gesprekken. Bij hen kan je terecht met al je vragen.

• Diaken Rob bezorgt een verloop van de viering die we samen afwerken om er een persoonlijke viering van te maken. Maak alvast een keuze tussen de pittoreske en gezellige Mijlstraatkerk of de mooie en statige Martinuskerk.

• Sluit in de voorgaande maanden aan bij onze geloofsgemeenschap en voel de steun en vriendschap die dit geeft.

PXL_20210821_134006979.jpg
Huwelijksaanvraag