_DSC5454 (1).JPG

Parochie Martinus-Mijlstraat - DUFFEL

4 MEI 2024

traject met 10 bijzondere momenten

Het vormsel kan je beschouwen als een vrije beslissing van onze jongeren om zelf voor meer weerbaarheid en meer geborgenheid te kiezen. We bieden een traject aan met een tiental momenten om je voor te bereiden op het sacrament van het vormsel.

Let op. Het vormsel is niet de plechtige communie. Tijdens de vormselviering ontvang je niet de communie, maar wel het vormsel. Het vormsel is je bewust openstellen voor de Geest van God door het ontvangen van een zalving op het voorhoofd. De communie ontvangen, dat kan je doen tijdens elke misviering onderweg naar het sacrament van het vormsel.

Wie het traject aanvat, zal geregeld met het gezin worden verwacht in onze gezinsvieringen en op Open Zondagen.

Ook de ouders worden in het traject betrokken en krijgen de kans om aan te sluiten bij onze nieuwe vieringen: Unconditional Celebration. Het is immers de bedoeling dat we samen een stuk gemeenschap vormen.

De info en de data per evenement vind je hieronder. De last minute info wordt meegedeeld via de Facebookgroep of via e-mail.

Groet van diaken Rob

Image by Jon Tyson

INSCHRIJVING BEËINDIGD

Ons traject loopt over de tijd van een schooljaar en start in september 2023. Het vormsel zelf zal in de voormiddag van zaterdag 4 mei 2024 worden toegediend.

Inschrijven kon tot en met zondag 24 september 2023.

STARTVIERING

Zondag 24 Sep | 11:00

Mijlstraatkerk, nr. 108

Alle kandidaten worden in de kerk verwelkomd op een Open Zondag-viering. Diaken Rob zal het traject overlopen met de jongeren. Ook de andere medewerkers zullen zichzelf kort voorstellen.

Einde is voorzien rond 12.00u

Image by Jr Korpa

SESSIE : WAT IS GOD? WIE IS JEZUS?

Zondag 15 Okt | 11:00

Zondag 29 Okt | 11:00

Mijlstraatkerk, nr. 108

Op deze zondag in oktober verwachten we al de vormelingen met ouder(s) voor een ontspannen viering waar dit thema uit de doeken wordt gedaan.

Wist je dat ook Jezus gevormd was? Net zoals jullie straks was Jezus gezalfd. Hij heet dan ook De Gezalfde. Daar gaan we even op in. Ook willen we graag weten hoe Jezus zelf in God geloofde, en hoe hij ons daarin wil meetrekken. Terwijl oefenen we het onzevader in, en nog wat liederen.

PXL_20221110_173626969.jpg

SAMEN ROND HET VUUR

Donderdag 26 Okt | 18u30 tot 20u

achter de Mijlstraatkerk

Met onze groep vormelingen (zonder de ouders) gaan we deze avond samen rond het vuur zitten en leren we elkaar beter kennen op een gezellige manier.​ En we zingen wat samen. We verzamelen rond het vuur achter de Mijlstraatkerk in de speeltuin.

TIP Kleed je warm aan en trek schoenen aan die tegen het nat kunnen (klamme gras). Wie het heeft, mag een oud deken meebrengen om op te zitten.

egypt.jpeg

MOVIE : Prince of Egypt

Woensdag 15 Nov | 14u30 tot 16u30

Mijlstraatkerk, nr. 108

We vonden het een mooie gelegenheid om aan de hand van deze bekende film de aandacht te vestigen op de Bijbelse symboliek en de link met Jezus en het gelovige leven. Medewerker Peije kijkt ernaar uit om na de film de jongeren op dynamische wijze op enkele details in de film te wijzen.

Image by Artem Xromov

SESSIE : VOOR MEER VEERKRACHT

Zondag 14 Jan | 11:00

Mijlstraatkerk, nr. 108

Op deze zondag in januari verwachten we al de vormelingen met ouder(s) voor een ontspannen viering waar dit thema uit de doeken wordt gedaan. Hoe pak je dit het beste aan, om je goedheid van je kind-zijn te bewaren terwijl je toch goed aanvoelt dat je sterk en weerbaar in de grote wereld moet stappen?

Image by Evgheni Russu

VIEREN MET PANNENKOEKEN

Zondag 4 Feb | 11:00

Mijlstraatkerk, nr. 108

We vieren op deze zondag en we sluiten af met pannenkoeken! Wie wil daar niet bij zijn? Afspraak op Open Zondag in de Mijlstraatkerk.

GEZINSVIERING MET HET AGUR-KOOR

Zaterdag 9 Maart | 18:30

Mijlstraatkerk, nr. 108

Uitleg volgt spoedig. Houd alvast de datum vrij!

A/ SPEL MET SELA

B/ OVER DE KERKMUREN

C/ SPEL MET ELKE

Geschrapt wegens afzeg twee begeleiders

OEFEN ALVAST DEZE ONZEVADER

HERE TO LOVE

We're not here to judge
We are here to love
There's no room for hate
We are just one human race
We must rise above
We are here to love
There's no time to waste anymore

Lenny Kravitz

Here To LoveLenny Kravitz

Je kan het refrein al
oefenen met deze video

ZANG OEFENEN + REPETITIE

Woensdag 17 Apr | 14:00 - 15:00

_DSC5454 (1).JPG

BEDEVAART VAN AVERBODE NAAR SCHERPENHEUVEL

Zaterdag 27 Apr | 09:30

Mijlstraatkerk, nr. 108

Om 9u30 vertrekt een bus vanaf de Mijlstraatkerk naar de abdij van Averbode. Daar vatten we een prachtige natuurwandeling aan van 8 km naar de basiliek van Scherpenheuvel. Daar aangekomen, ontmoeten we de parochianen die vanuit Duffel zijn toegekomen en vieren we samen een jongerenviering in de basiliek. De viering start om 14u.

Nadien maken we het gezellig met een drankje en een versnapering. Aan het einde van ons bezoek aan Scherpenheuvel stappen we opnieuw de bus op die ons terugvoert naar de Mijlstraatkerk. Die aankomst is voorzien rond 17u.

FM3_5107.jpg

DAG VAN HET VORMSEL