PXL_20240407_075806376.MP (1).jpg

OPEN ZONDAG

Een maandelijks vreugdevol, ontspannen samenkomen

Op elke eerste zondag van de maand om 11u kan je in het Open Huis van de Mijlstraatkerk meevieren. Het is een kunst om op mooie wijze geloofsgemeenschap te vormen, en het is een verademing dat daar diverse vormen voor zijn. Op Open Zondag breken we niet het brood. We zoeken betrokkenheid en beleving. We mediteren even, we zingen samen; nieuwe liederen die we hierdoor ook kunnen zingen in de klassieke vieringen.

PXL_20240204_104559077-EDIT.jpg

WOORD VAN LEVEN

We luisteren met aandacht naar de evangelielezing van de dag, zoals die overal en in alle kerken wordt voorgelezen. De lezing wordt hierop hedendaags toegelicht als een kans om met positieve focus in het dagdagelijkse leven te staan. Ook vormelingen en ouders vernemen hier inhoudelijk waarom ze vandaag nog zouden kiezen voor communie en vormsel.

PXL_20240407_075749185_edited.jpg

Ik kon genieten van de manier waarop de evangelielezing inzichtelijk werd gemaakt. Deze vertaalslag helpt de aanwezigen om eeuwenoude teksten vandaag te begrijpen. Dit alles in een beknopt tijdsbestek. Niet overladen en met inzichten waarmee we zelf een hele dag en hopelijk wat langer verder kunnen. De mooie muziek maakt het geheel van een open zondag af.

Shari uit Bornem

ANDERS SAMEN

We leren elkaar ongedwongen te ontmoeten in de Open kamer van het Huis. Het is een mooie plaats waar huwelijkskandidaten, doopouders, vormelingen en communicanten met hun ouders welkom zijn. De jonge kindjes worden speels en op hun maat aangesproken in de nevendienst. Kom het mee beleven.

PXL_20240407_090838413-EDIT.jpg

NEVENDIENST

Voor de kindjes bereiden we een leuke nevendienst voor tijdens de viering voor de grote mensen. De kinderen zitten vlakbij en vertoeven, spelen en leren iets bij, zichtbaar in onze glazen zijkapel. Nog meer comfort voor de ouders.

PXL_20240407_092339484-EDIT.jpg

Open-Zondag. Een moment waarop ik kon beleven dat 'geloven' weer kan.
Niet stoffig of ver-van-mijn-bed maar aards, toegankelijk en inspirerend!
Een warme welkom aan iedereen, die met een open geest weer samen verbinding wil maken!

PXL_20240107_102829856-EDIT_edited.jpg

Nele uit Lier

Open-Zondag. Een moment waarop ik kon beleven dat 'geloven' weer kan.
Niet stoffig of ver-van-mijn-bed maar aards, toegankelijk en inspirerend!

openzondagdans.jpg