Kruisdagviering in de Hoogstraat

di 24 mei

Tomatenbedrijf Van Rompaey

Kruisdagviering in de Hoogstraat

Binnenkort vieren we de mis in een unieke context. We zijn te gast in het tomatenbedrijf van Willy Van Rompaey in Duffel-Mijlstraat. Na de viering blijven we na voor een fijne receptie.

Registratie is afgesloten
Andere evenementen bekijken

TIJD EN PLAATS

24 mei 2022, 19:00

Tomatenbedrijf Van Rompaey, Hoogstraat 363, 2570 Duffel, Belgium

MEER

De ‘Kruisdagen’ zijn de maandag, dinsdag en woensdag vóór het hoogfeest van Onze Heer Hemelvaart. De naam ‘kruisdagen’ verwijst naar het kruis dat in processie door de velden werd gedragen om de nieuwe gewassen te zegenen en een goede oogst te bekomen.

Deze oude traditie willen wij in Duffel bewaren! Dit jaar zijn we te gast in hangar van Willy Van Rompaey. Het bedrijf bevindt zich in een klein zijstraatje van de Hoogstraat waar de reclameborden VAN EDOM en kattenpension KAMOUS zijn aangegeven.

We voegen een foto bij om het makkelijk te vinden. Om 19u vieren we er de eucharistie en aansluitend worden de tomatenplanten gezegend.

Alle parochianen van Sint-Martinus en Mijlstraat zijn van harte uitgenodigd voor deze bijzondere viering. En blijf na voor een glaasje, aangeboden door de parochie.